Radiozomer

IMG_2681-
Fotootje gemaakt door Johannes Dolislager!

Zo! Eventjes de vingers strekken. Het is namelijk best lang geleden dat er een stukje is getikt voor deze blog.. Dit heeft te maken met allerlei scripties, stages, (af)studeren en overige werkzaamheden die daarbij kwamen kijken. In mijn geval was dat een uitstapje naar Hilversum bij Radio 1. Of zeg maar gerust een uitstap. Want het balletje kan raar rollen…

Mensen die me een beetje kennen weten dat ik de radio een warm hart toedraag. Juist om die reden stort ik me inmiddels al bijna 8 jaar in media. Niet alleen op het gebied van audio, maar ook in video en op deze blog bijvoorbeeld door middel van tekst. Maar nog nooit kwam dat verlangen naar werken in dit vak zodanig tot uiting als in de afgelopen zes maanden.

Wie een beetje mijn leven in de gaten houdt, weet dat ik heb mogen rondlopen bij de redactie van De Nieuws BV. Daar ben ik als stagiair bezig geweest met het produceren van misschien wel het leukste en meest diverse dagprogramma van NPO Radio 1. Dat heeft me op vele manieren in laten zien wat je kunt doen met radio als nieuwsmedium. En dat vind ik sinds dag een al reuze interessant.

Actualiteiten, achtergronden, opinie, verslaggeving, reportages, Tour de France (ENNO ES RAA DIJO TOURFLITS!) hoorspelen en allerlei rubrieken. De opties waren eindeloos en ik voelde me soms als een kind in een snoepwinkel dat ik daar deel van uit heb mogen maken. Een uniek kijkje met fantastische ervaringen waar ik veel plezier van ga hebben.

Een tweede radioavontuur dat op mijn pad kwam gedurende mijn Columnisten-afwezigheid ging onder de naam van de NTR Radioprijs. Deze aanmoedigingsprijs is voor jonge Nederlandse en Vlaamse radiomakers bedoeld om langere audioproducties te maken. De documentaire van Ivar en mij over gasboringen bij Schiermonnikoog was blijkbaar goed genoeg om in die categorie mee te mogen doen. Bij de nominatie zat ook een uitzending op Radio 1 inbegrepen. Nice!

De verrassing was des te groter omdat de docu in eerste instantie alleen voor school was gemaakt. Maar de teleurstelling was er helaas ook omdat we geen prijzen in de wacht hebben gesleept. Hoewel ik het jury-oordeel best begrijp, hebben we wel heel lang op kop gelopen bij de publieksprijs. Maar ook die ging in de laatste week met honderden stemmen aan onze neus voorbij. En dat doet stiekem wel een beetje pijn. ;-)

Enfin. Alles bij elkaar opgeteld heb ik mijn vakantie voor het grootste deel achter dit laptopje doorgebracht. En het is bizar dat het terugkijkend op deze tijd zo snel is gegaan. Het is cliché, maar daardoor niet minder waar.

Oh! En dan vergeet ik nog twee bruiloften, het samenwonen, Pinkpop, chillavondjes aan zwembaden en het bierdrinken in parken. En de kers op de taart: een vakantie op Kos tussen de vluchtelingen en de Griekse geldproblemen. Maar misschien moet ik niet al mijn kruit verschieten. Ik heb immers beloofd weer een tijdje te gaan bloggen!

2 thoughts on “Radiozomer

Deel je mening!

