Telefoon uit voor schoon water


Vandaag had de mobiele provider Ben een ‘Ben even uit’ dag: op deze dag was het de bedoeling om je telefoon niet te gebruiken. Ik heb hier niet aan meegedaan en heb zoals altijd veel te vaak op mijn telefoon gekeken. Want waarom zou ik ook niet? Nou, Unicef heeft nu een hele goede reden om dit niet te doen. In deze actie wordt voor elke tien minuten dat jij je telefoon niet aanraakt een kind voor een hele dag van schoon water voorzien door sponsors van Unicef. Hoewel ik de connectie met de telefoon niet helemaal volg, moet ik zeggen dat ik het zelf een leuke actie vind.

Hier vind je hoe het in zijn werk gaat.

Het is mij helaas nog niet gelukt, omdat het programma kennelijk niet werkt op een oude iPhone 3Gs zonder iOS7. Hopelijk werkt het bij jullie wel en doen jullie mee. Immers, zo lastig is het toch niet een tijdje niet op je telefoon te kijken? En als dit wel het geval is, kan je ’s nachts alsnog een flinke bijdrage leveren!

Deel je mening!

