Hipsterbreak: Flappy Bird bestond al, maar dan leuker!

bullet billHet is dat de maker gisteren heeft besloten Flappy Bird de nek om te draaien, anders zou ik de hele wereld voor gek verklaren. Vandaag heb ik tijdens het werk ook meerdere malen in de trein het vogeltje heen-en-weer zien vliegen. Het razend populaire spelletje voor de smartphone maakt mensen klaarblijkelijk gestoord in het hoofd. Vandaar dat de maker het zelf ook niet meer zag zitten.

Wat is Flappy Bird? Hoe durf je het nog te vragen! Een geel vogeltje, wat meer op een eendenhoofd met vleugeltjes lijkt, moet tussen groene pijpjes uit Super Mario Bros. heen en weer vliegen. Dat lijkt stom en niet origineel en dat is het ook.

Want op het internet was al eerder zo’n spelletje. In plaats van onze gevleugelde vriend speelt de Bullet Bill, ook uit Super Mario Bros., de hoofdrol. Het is precies hetzelfde als Flappy Bird, alleen gaat het flink wat sneller en kun je allerlei dingen omver kegelen en verzamelen. Diepgang noemen ze zoiets. Iets wat in steeds meer van die waardeloze kutspelletjes voor de mobiele telefoon nauwelijks terug te vinden is.

Check het hier! Ik prefereer deeltje 2,  maar deeltje 1 en deeltje 3 zijn ook leuk!

2 thoughts on “Hipsterbreak: Flappy Bird bestond al, maar dan leuker!

  1. Lucas 10 februari 2014 / 15:37

    Ik weet niet of ik het met de stelling: “Meer variatie = meer diepgang = leuker” eens ben. De kracht van Flappy Bird zit hem in de moeilijkheidsgraad.

    Super Mario is een ander spel dan de 3D Marios van tegenwoordig. Je kon bij de oude SNES games eigenlijk alleen maar springen. Nu kan je véél meer… Maar ik wil ze niet direct “leuker” of diepgaander noemen.

    • Roel Breet 11 februari 2014 / 21:04

      Maar er is een overload aan dit soort crap te downloaden! Het enige wat Flappy Bird onderscheid van de rest is dat het spel netjes is afgewerkt. Het speelt volgens de regels en is altijd eerlijk, als je snapt wat ik bedoel. Ik zie de vergelijkingen met Bullet Bill en die gaat daar verder in. Jammer dat het alleen niet voor de telefoon te downloaden is, dat zou perfect wezen!

Deel je mening!

