TV Tropes Will Ruin Your Life

xkcd vat het mooi samen.

Als je je afvraagt waarom de zaterdagbreak zo lang duurde: zoeken naar onderwerpen liep ietwat uit de hand en voor ik het wist was het 8 uur ’s avonds. Mijn onderwerp voor vandaag is namelijk de grootste tijdverslinder op het internet ooit.

TV Tropes.

Oh, TV Tropes. De tijd dat ik eindeloos lang door de site heen heb gewandeld is inmiddels niet meer in uren of dagen, maar zelfs in maanden te tellen. De site zelf gaat over motieven, effecten, thema’s; feitelijk alles wat vaak voorkomt in een medium, of dat nu advertenties, stripboeken, films, tv-series of animatie is, en beschrijft ze op een luchtige, toegankelijke manier, met zeer veel voorbeelden. De reden dat het zo’n gigantische tijdverslinder is, is vanwege de vele mogelijkheden om in een pagina door te klikken naar andere onderwerpen, en daar weer voorbeelden van te lezen. Zelfs bij het toevoegen van de link naar de site werd het afmaken van deze column met nog een kwartier vertraagd.

Dus. Dat doe ik nou tegenwoordig met mijn tijd. Als jullie ook eens willen meemaken hoe het is om zonder het te weten tot 4 uur ’s ochtends op te blijven raad ik je aan om het eens te bezoeken.

Ik ga het zelf maar weer eens lezen. Misschien tot volgende week of zo.

Deel je mening!

