Zielig Nederlands fietsmeisje zoekt tips en advies in België

Volgende week, 27 juli, vertrek ik met mijn fiets vanuit Utrecht richting België. Mijn ouders zijn dan met mijn zusjes op vakantie in De Panne, wat in het zuidwesten van België ligt. Om heFietstochtn op een zo kosteloos mogelijke wijze later te vergezellen heb ik besloten eerst naar Antwerpen te fietsen. Daar wil ik dan een of twee nachten doorbrengen, om mijn reis vervolgens voort te zetten en hetzelfde in Gent te doen. Vanuit Gent zou ik de trein kunnen nemen richting De Panne, of door kunnen fietsen om nog een stop te maken bij een plaats die de moeite waard is.
Voor verschillende punten op deze tocht heb ik nog tips, advies en hulp nodig.

Mijn keuze voor een stop in Antwerpen was snel gemaakt. Ik ben daar nu twee keer geweest, waarvan ik de eerste keer de stad ook in mijn eentje heb verkend. Ik vind Antwerpen een heel mooie stad en voel me er snel thuis, dus ik kan niet wachten daar snel weer heen te gaan. Vanuit Antwerpen richting De Panne is Gent een logische tussenstop. In Gent ben ik echter nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd hoe die stad me bevalt. Ik heb nog geen idee wat ik daar kan doen of kan gaan zien, maar ik vermaak me snel als ik in mijn eentje een stad leer kennen, dus met een vaag idee zal ik een heel eind komen. Suggesties voor dingen die ik echt moet zien, in beide steden, zijn van harte welkom in de reacties op deze blog. Ook hoor ik graag over gelegenheden die leuk zijn en waar ik goed nieuwe mensen kan leren kennen.
Waar ik tussen Gent en De Panne een tussenstop kan maken, zou ik echter niet weten. Brugge is een goede mogelijkheid, maar ik ben niet erg bekend in België  en topografie is al helemaal niet mijn sterkste punt. Ook hiervoor zijn tips dus van harte welkom.

Het laatste punt waar ik hard hulp bij nodig heb, zijn de overnachtingen. In Antwerpen sliep ik al eerder in hostels, maar dat waren zo spontane beslissingen dat ik de namen ervan me niet meer kan herinneren. Als ik met de fiets aankom is het echter niet handig om ter plaatse een keuze te maken, dus ditmaal zal ik het van tevoren moeten plannen.
Weet u dus nog een goedkoop hostel (het liefst slechts vijftien euro per nacht) in een van beide steden, of woont u in de buurt en kunt u mij een vloer aanbieden waar ik de nacht op kan doorbrengen, dan hoor ik het graag. Ik beloof dat ik een vriendelijk meisje ben; ik kan aardig (vegetarisch) koken, ben altijd in voor gesprek en discussie en ben nooit iemand tot last. Couch surfing probeer ik al, maar met de korte periode die ik nog heb om iets te regelen weet ik niet of dat gaat lukken. Iedere hulp, ieder advies is welkom, dus ik smeek u: laat deze blog niet reactieloos achter, maar help een hulpeloos fietsend meisje uit de brand.

Deel je mening!

