Slobbervest

Groen vestAllereerst een statement. Vesten zijn fijn. Een trui met capuchon en rits. Heerlijk om in weg te duiken tijdens late zomeravonden, katerzondagen of tentamenweken. Vroeger was een vest zelfs mijn trademark. Tegenwoordig heb ik nog maar één vest in de kast liggen waarmee ik enigszins in het openbaar durf te verschijnen en dat is de groene trui van hiernaast. En ik geloof niet dat de trui bij een ieder onbekend is. Hij komt namelijk bij een van Nederlands bekendste Zweedse ondernemingen vandaan. Dat is, voor alle duidelijkheid, niet de IKEA, baklap!

Een vijftientje was het geloof ik, bij de H&M. Zoals bij elke H&M in Nederland ben je niet de enige die door het assortiment heen zoekt naar een nieuwe inventaris voor je kledingkast. Je ziet dan ook heel vaak copycats rondlopen van jezelf als je bijvoorbeeld de stad ingaat of naar je werk fietst. Maar dit vest spant wel degelijk de kroon.

Een collega van mij deed er een schepje bovenop en zei: “Hey! Jij hebt ook dat bordeauxrode vest maar dan in het groen!” Dus naast deze groene vesten zijn er nog meer kleuren in omloop.

En ze heeft gelijk. Links, rechts, in de trein, in het restaurant: overal waar ik kijk H&M-vesten met capuchon. Probeer het zelf maar eens. Maak een bingokaartje en ga over straat lopen. Degene die als eerste alle kleuren van de regenboog heeft gevonden mag hieronder een reactie plaatsen en een luchtgitaar in ontvangst nemen.

Ik koop nooit meer iets van de H&M. [/hipstermodus]

Deel je mening!

