The Destruction of a Perfect World

Weet je waar ik zo moe van raak? De Illuminati-onzin die steeds meer van mijn geliefde fora overvalt. Ik heb vandaag en gisteren twee topics gezien op twee fora die ik met enige regelmaat bezoek. En inmiddels heeft het een soort irritatiegrens bereikt over hoe onzinnig deze ‘cult’ zich manifesteert. Deze cult van “waarschuwers”, maar die het bestaan van de groep wel erkent. Een soort, omgekeerde van de gemiddelde religie. Deze groep kweekt angst in plaats van geluk. De reden dat ik me er aan erger is eigenlijk heel simpel. Deze Illuministen(that’s a thing, as of now!) zijn namelijk nóg vocaler dan Jehova getuigen. En dus nóg irritanter.

Deze groep claimt “de waarheid” te kennen, en dat ze onderzoek gedaan hebben naar deze groep, wat hoogstwaarschijnlijk niet verder reikt dan “Illuminati voor dummies”, want in de meeste gevallen prik je de theorieën zó lek. Maar deze hypocriete, pretentieuze bende heeft gelijk! Want zo zit het nu eenmaal en je bent blind als je het niet ziet! Máár, duik er vooral niet teveel in want dan loop je gevaar ofzo.

En echt -alles- is een teken van het bestaan van de Illuminatie. Zo word bij het programma “Over de streep” van onze favoriete nog niet uit de kast knuffelhomo Arie een teken gebruikt dat staat voor respect. Natuurlijk weet Boomsma dat het een teken is van de Illuminati. Hij maakt namelijk deel uit van het complot En dat moeten we allemaal weten ook, want ze zijn overal! Deze “selecte” groep zit overal.

Maar het zijn ook altijd (wereld)leiders. Onze eigen premier, deel van de Illuminati!?! Wat -doet- hij daar in godsnaam? Beetje zijn spacecake verkopen?! Het enige dat hij daar kan opbrengen zijn de woorden: “Doe zelf normaal!”.

Probleem is ook dat, ook al claimen ze dat ze zelf de wereld zien zoals hij is. Deze mensen een dusdanige tunnelvisie hebben gecreëerd voor zichzelf dat inderdaad alles een teken is. Dat is wat mensen nu eenmaal doen. Heb je een date en vind je de jongen/het meisje leuk, dan zie je alleen maar positieve tekenen, terwijl hij/zij net zo hard hint van: “Nou… een tweede date zit er niet in”. Het is een menselijk falen. Ik ga je een voorbeeld geven! De aanslag in Boston was een manifestatie van de Illuminati, en als je het kaartspel kent, had je kunnen weten dat het zou gebeuren. Deze kaart zit er namelijk in:

Joggerkaart

Deze kaart is een teken dat de Illuminati dit gepland had! Want het gaat over joggers! En dit is dus Boston. Één iemand zegt het, en dus volgt de meute. Kan iemand me even de beschrijving voorlezen?

No one ever suspects a harmless jogger. This group gives a +2 on any assassination attempt.

Twee zinnen… deze twee zijn belangrijk! Hier word een jogger als moordenaar gezien, en hoewel de twee vast goed konden rennen waren het niet renners/joggers in de marathon. Daarnaast gaat het hier om een “assassination”… geen “massacre”. En dit is mijn antwoord op de onzin die Illuminati Boston heet.

En ik voel zelden de neiging om religies af te branden. Natuurlijk heb ik er een mening over, maar als atheïst is het niet aan mij om -geloof- in twijfel te trekken omdat ik het -geloven- wel snap. Maar het is deze groep die ik steeds irritanter ga vinden. Je hoort er een tijd niets van, tot opeens alles Illuminati is. De muziek die ik leuk vind, de series die ik kijk, de plekken waar AH zijn spullen neerzet, waar mijn stoel van is gemaakt, hoe laat ik ga slapen, waarom bananen krom zijn en ga zo maar door. En het gaat automatisch naar een soort dooddoener/vraag om naar de kerk te gaan. “Ja, je moet zelf onderzoek doen en dan zal je het snappen!”

Nee, ik heb het er totaal niet mee, en ik kan zó 1000’en theorieën opnoemen dat stierenstront van de meest epische proporties is. Geloof je daadwerkelijk dat de Illuminati bestaat? Prima, ga vooral je gang, of doe vooral dingen niet. Maar laat mensen die er niet om gevraagd hebben er buiten. Pas je aan zoals de rest van de wereld doet. Doe de dingen niet die jij niet wilt doen. Schud vrouwen geen hand ofzo. Begin er pas over zodra er naar gevraagd wordt in plaats van je als een soort profeet te gedragen.

One thought on “The Destruction of a Perfect World

Deel je mening!

