#EverydaySexism

#EverydaySexism

Hallo, daar ben ik weer. ‘De feminist’.
Recentelijk is mij een social media-fenomeen onder de aandacht gebracht dat ik ook graag met jullie deel. Het heet ‘everyday sexism’ en begon als een hashtag op Twitter, maar heeft inmiddels een eigen website (gelinkt onder de titel van deze post).


Deze website laat mensen die ongemakkelijke ervaringen hebben met opmerkingen en/of aanrakingen hun verhaal delen. Wat begon als een klein idee heeft zich binnen enkele uren ontwikkeld tot een grootschalig project. Duizenden individuen hebben hun verhaal en de weerslag hiervan gedeeld; velen van hen te onzeker om het eerder tegen iemand te hebben durven uiten.

Zelf durf ik te beweren dat bijna iedere vrouw in meer of mindere mate eens in een soortgelijke situatie heeft verkeerd. Voor al deze mensen kan de omvang van deze website en haar respons een grote steun zijn. En dat is iets dat ik de lezers van dit blog graag wens.

(Ook zijn ze op zoek naar een cover voor hun boek in de maak. Dus mocht je dit doel steunen, er wat aan willen bijdragen, en je weg weten met design: lees hier meer)

Deel je mening!

