Golddigger Eva Jinek

Ik heb het niet zo met Eva Jinek. Dat is gewoon een feit. Het is in mijn ogen Nederlands voorbeeld van een “golddigger”. En ik heb het daar niet zo mee. Laatst is ze van de buis gehaald door WNL omdat ze naar de concullega’s van de KRO is overgestapt. Héél chique is het natuurlijk niet, maar ik sta er niet helemaal van te kijken.
Vroeger was ik groot van fan haar. Misschien zelfs een kleine crush op haar. Ze oogt een sterk, onafhankelijk en haar stem was s’ochtends vroeg ook heerlijk om naar te luisteren bij de NOS. Haar stem was perfect om te vertellen dat er in de VS verkiezingen waren, dat er in Afghanistan een bermbom was afgegaan. En ze zag er ook altijd goed uit. Wellicht heeft ze ook prachtige borsten, dat zou ik dan weer niet weten.

Ze kreeg een relatie met Bram Moskowicz. Een advocaat die ik, ondanks dat hij toch geen top advocaat was, toch wel hoog heb staan. En het zal best een kwal zijn, hij is een graag geziene gast bij RTL Boulevard. Maar het ging met hem slecht. Hij had de fiscus achter zich aan, en daarna kwam ook nog eens de aanklacht van wanpraktijken bij. En Eva nam ook de benen. Het geld raakte op. De status van Bram brak af, en daar kan Jinek natuurlijk niet bij blijven.

De breuk tussen Eva Jinek en mij was permanent toen ze naar WNL ging. WNL is opgericht door Sjuul Paradijs, de hoofdredacteur van de Telegraaf. Ik was al bang voor sensatienieuws, en dat had zo’n fijne vrouw als Eva Jinek niet nodig toch? Vooral toen er een knurft als Joost Eerdmans, wethouder in Capelle aan den IJssel, een actualiteitenprogramma ging doen dat meer zijn visie op de wereld was dan daadwerkelijke actualiteiten begon ik van binnen te huilen. Het klopt niet.

Het bewijs dat ze haar golddigger transformatie heeft afgerond, was dan het legendarische moment in haar eigen talkshow, Eva Jinek op Zondag. Daarin legde ze even uit dat de “hogere-middeninkomen” rond €150.000 euro per jaar is.

Bram moet tegen haar gezegd hebben, ooit: “Schat, ik verdien echt niet zoveel. De fiscus wilt mij met mijn midden-inkomen van €150.000 per jaar nog eens extra gaan belasten!” en dat is ze gaan geloven. Ik vraag me overigens ook ernstig af hoeveel de NOS haar heeft betaald vroeger. Leefde ze toen onder de armoedegrens, of heb ik hier een nieuw schandaal gevonden?

En nu gaat ze naar de KRO. Ze krijgt daar een eigen talkshow. En dat zal vast wel heel belangrijk voor haar zijn, maar wat dacht de KRO? “Ja, ze past héél goed in het modern katholieke plaatje?” Van rechts, naar christelijk. Het sluit elkaar niet uit, maar de stap is op zijn zachts gezegd verdacht. Ik ben benieuwd hoe haar programma gaat lopen. Alleen heb ik een vermoeden dat haar programma geen Boer Zoekt Vrouw publiek zal zijn. Hoewel ze perfect het programma “Omhooggevallen tutje zoekt Man/Geld” zou kunnen doen!

Deel je mening!

