I’m not so grump!

GrumpbannerIk sta op met Game Grumps. Ik ontbijt met Game Grumps. Ik heb hoorcollege met Game Grumps. Ik doe de was met Game Grumps. Ik trein met Game Grumps. Ik hou van Game Grumps. Ik kijk nu al bijna een jaar Game Grumps. Om dat te vieren geef ik bij deze een ode aan Game Grumps.

Dit dus.

Ik voel me echt achterlijk dat ik een poging ga doen mijn enthousiasme uit te leggen. Maar ik vind dat jullie daar recht op hebben. Er gaat namelijk sinds september 2012 geen dag voorbij zonder een seconde Game Grumps. Ik neem dus, in zekere zin, met deze blog mijn verantwoordelijkheid.

Ondertussen al aanbeland bij Episode 104… (104 x minimaal 10 minuten: reken uit wat ik met die tijd had kunnen doen.)

Game Grumps dus. Een kanaal op Youtube. In feite is het concept heel simpel: speel een spel en voorzie dat van commentaar. Het internet staat er vol mee. Maar deze vorm van gameplayvideo’s is wel heel uniek. De conversaties tussen Jon Jafari en Arin Hanson, beiden internetberoemdheden van zichzelf, zijn zo ontzettend goed op elkaar ingespeeld. Het is onmogelijk is om geen glimlach tevoorschijn te toveren. Zeker niet bij het spel Pokémon, wat iedereen ongetwijfeld wel eens heeft gespeeld.

Ik ben benieuwd of jullie je lach in kunnen houden.

Dat herkenningselement. Dat is de kracht. Eigenlijk spelen zij games zoals ik ze speel met anderen. Niet zozeer om het spel, maar meer om de dingen daar omheen. Het begint met een titelscherm en dan dendert de trein met oneliners door. Die gast ziet er dom uit, characters voiceoveren (LOOK AT THAT GUY. HE’S LIKE [vul in]). De game in feite zelf belachelijk maken. En die humor sluit exact aan op de mijne. Het zorgt er zelfs voor dat ik als een hongerige fanboy t-shirts en stickers wil aanschaffen. Het enige wat mij er van weerhoudt is het ontbreken van een creditcard…

Iedereen die een potje Mario Party heeft gedaan snapt dit.

Enfin. Er valt meer te kijken dan te lezen. Als je überhaupt mijn punt wil snappen raad ik je dat kijken dan ook ten zeerste aan. Gezien er dagelijks video’s worden geüpload ben je waarschijnlijk wel even bezig. Alleen dán mag je je conclusies trekken.

(…)

Inderdaad. What the HELL is wrong with me!

Deel je mening!

